Måndag 16 december





God kväll allihopa!

Man känner att julen närmar sig med stormsteg, så mycket folk på Slottstorget som idag har bara varit på min invigning. Alla springer, åker, fikar, shoppar. Och alla stannar och tar kort... på mig! Jag blir så lycklig att vara en del i era liv så här i julrushen! Jätteroligt att ni älskar jul lika mycket som jag!

För många är det den sista arbetsveckan och sedan kommer en härlig julledighet. Veckan har ju bara börjat och det är redan fullspikat med events och aktiviteter. Gävles levande julkalender fortsätter öppna sina luckor varje dag. Idag var det Sjömanskyrkan som välkomnade sina gäster. Imorgon får ni inte missa lucköppning på Gävle Teater! Och vet ni, kan inte ni berätta sedan hur det var? Jag är så nyfiken!

På fredag är det dags igen för julstämning med kändisar som Andreas Johnson, Brolle, Pauline, Timbuktu, Agnes, Lasse Berghagen, Darin och Jill Johnson på Göranssons Arena då Julgalan äger rum! Hoppas hoppas att jag får höra några fina låtar och att artisterna kommer förbi och hälsar på mig :)

Och en grej till jag verkligen hoppas på: det är att det kommer mycket snö till jul!!!! Mina vänner som bor utomlands har berättat att där är varmt just nu, man kan nästan inte tro det när det stormar så mycket här i Gävle!

Ha det så mysigt hemma och var inte oroliga för mig! Jag står precis som vanligt, stabilt och stadigt!
God natt mina vänner!







Hello everbody!

You can feel that it`s almost Christmas, I have not had so many people here like today since the inauguration. Everyone seems to have so much to do but despite that they always stop and take a picture.... of me. It makes me so happy to be a part of your life. Great to see that you love Christmas as much as I do!

For many of you it`s the last working week before Christmas break. The week has just begun and it`s already filled with events and activities. The Gävle live advent calendar continues to open its windows every day. Today it was the Seamen's Church who welcomed their guests. Don`t miss tomorrows opening at the Gävle Teathre and you know what? Please tell me later how it was, I`m so curious.

On Friday it's time once again for a Christmas inspired show, the Christmas Gala, with celebrities such as Andreas Johnson, Brolle, Pauline, Timbuktu, Agnes, Lasse Berghagen, Darin and Jill Johnson at Göranssons Arena. Hope hope I get to hear some nice songs and that the artists come by and say hello to me :)

And another thing that I wish for is that it will be a lot of snow for Christmas! My friends who live in other parts of the world have told me that it's hot there right now, you can almost not believe it when it storms so much here in Gävle!

Have a cozy night at home and no worries about me! I`m standing here stable and steady as always!
Good night my friends!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar