Lördag 28 november








Jag i min blomsterkappa i Zhuhais konstmuseum :)
Me in my coat of flowers at the artmuseum of Zhuhai :)

Nyrakad! Men jag hittade några grå halmstrån!
Shaved! But I found a few grey straws!
Detta är jag i går kväll :)
This is me last night :)


Jag måste få berätta om mitt äventyr i Kina där jag varit större delen av året. Att åka till Kina under getens år, det var en upplevelse! Många, många besökte mig i staden Zhuhai när jag stod där i min blomsterkappa av tyg. Först fick jag stå ute i en park där tusentals blommor planterats för min skull. För att min blomsterkappa inte skulle bli förstörd av sol och vind flyttade jag in i ett konstmuseum i mars.


Det var svårt att räkna alla som hälsade på mig, tappade bort mig efter ett tag. Jag har hört att flera hundra tusen personer har besökt mig. Otroligt!

Under hela tiden har alla varit så vänliga och snälla mot mig. I morgon kommer några av dem och hälsar på mig här hemma i Gävle på min invigning har jag hört. Det ska bli så kul att träffa dem igen!

Igår fick jag min årliga rakning. Det var så skönt och nu känner jag mig som en bock i mina bästa år igen, bortsett från att jag upptäckte några grå halmstrån på hakan…

I must tell you about my adventure in China, where I have spent most time this year. I went to China to celebrate the year of the goat, and I loved it! Many, many people came to visit me in the city of Zhuhai,  while I was dressed in my coat of fabricflowers.

At first I was placed in a park where thousands of flowers had been planted just for me. In order to save my coat  from sun and rain I moved in to an artmuseum in the month of mars.
I tried to count everyone who visited me but lost track after a while. I heard that several hundred thousand people has seen me in China. I don´t belive it!


During my stay the Zhuhai city was most generous and very kind to me. I heard that a delegation from Zhuhai is here in Gävle and that they will visit me tomorrow at my opening ceremony. I'm so excited to see them again!

Yesterday I got my annual shave. I feel like a goat in my best years again, apart from  finding a few straws on my chin…
 














2 kommentarer:

  1. You know that the Christmas season has started when Gävlebocken returns to Castle Square. Welcome back!

    SvaraRadera
  2. Vad tycker du om att det på SVT text teve och även i andra media står att du endast är 7 meter hög?

    SvaraRadera